podpůrné skupiny pro příznivce sebeřízeného vzdělávání

Otevřené sdílení, vzájemná podpora. Ať jste kdekoli na cestě k sebeřízení, jste vítáni. Rodiče, studenti, zakladatelé škol, průvodci a další. Příznivci sebeřízeného vzdělávání na jedné lodi. 

Obohacujeme se o zpětnou vazbu členů skupiny s rozmanitými zkušenostmi se sebeřízeným vzděláváním z mnoha úhlů pohledu. Skupiny probíhají online a jsou otevřené. Znamená to, že se můžete připojit kdykoli bez předchozí zkušenosti. Kapacita skupiny je omezená. Stačí vyplnit formulář níže a my vám napíšeme, jestli je ve skupině volné místo. V čase konání, každé první úterý v měsíci od 18:30, se pak můžete připojit prostřednictvím odkazu, který vám pošleme.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram

¦→ Začínáte nebo chcete začít s domácím vzděláváním a rádi byste se inspirovali, jak na to?

¦→ Jste dospívající a potřebujete si ujasnit vlastní motivace, podpořit v rozhodnutích, sdílet obavy nebo zkušenosti třeba se vztahy v rodině, škole? 

¦→ Nabízíte služby pro sebeřízené vzdělávání a potřebujete sdílet své nejistoty, radosti nebo naopak chcete podnítit ostatní?

¦→ Chcete načerpat nápady a zorientovat s v možnostech i způsobech sebeřízeného vzdělávání?

¦→ Máte chuť sdílet „jak na to“ a podpořit ostatatní na cestě životem?

¦→ Jste rodič? Cítíte se v přístupu k životu i dětem osaměle, bez podpory příbuzných či přátel?

¦→ Pochybujete o sebeřízení dětí (nejen) ve vzdělávání, o svém přístupu k rodičovství nebo o tom, jak se vaše děti vzdělávají?

¦→ Potřebujete sdílení, podporu, najít nový okruh přátel?

 

o čem nejčastěji mluvíme

„Není toho času s technologiemi až moc? Je na nich už závislý?“

„Kam mám zapsat děti do školy, když chceme přejít na domácí vzdělávání? Jak začít s domácím vzděláváním? Je to pro nás dobrá volba?

„V naší škole nabízíme dětem spoustu lekcí, ale děti se nezapojují, jak jsme očekávali.“

„Je naše socializace dostatečná?“

„Vytváříme dostatečně podnětné prostředí?“

„Očekávali jsme, že si nakonec začne sama osvojovat učivo zadané školou, když jí dáme dostek času na hraní.“

„Jsme v tom sami. Rodina ani přátelé nás v přístupu k dětem nepodporují.“

„Partnerka a já nejsme na jedné lodi. Neshodneme se na způsobu vzdělávání ani na tom, jak s dětmi komunikovat.“

 

„Rodiče mi nevěří. Řešíme jen to, abych se dostal až na vysokou. Já mám vztek. Vybouchnu. Křičím na ně. Potom cítím vinu. Je to stále dokola. Už nevím, co dál?“

„Nebaví mě škola. Nesnáším to tam. Mám dojem, že to chození tam bude trvat věčně. Jsou i jiné možnosti?“

„Nikdo mě nepodporuje v mých zájmech. Pořád jen škola, kroužky. Cítím se nešťastná.“

„Co po základní škole? Musím na střední? Jakou školu si vybrat? Jaké příležitosti existují? Jaké mám možnosti?“

„Když nevyhovíme rodičům dětí, můžou odejít jinam a nevím, jestli naše škola bude ekonomicky udržitelná.“

„Stále čekáme, že se situace ve škole uklidní a zlepší. Nemáme zatím odvahu začít s domácím vzděláváním.“

 

zásady skupiny

¦→ respektujeme soukromí všech členů

¦→ východiskem je pro nás princip nenásilí