Inspekce, byrokracie, dotace, zákulisí „svobodné školy“ v systému školství

Martin popisuje průběh a důsledky školní inspekce a nahlíží do zákulisí takzvaných „svobodných škol“ v České republice. Tím otevírá otázku, zda jsou sebeřízení a svoboda v učení vůbec možné v konvenčních systémech školství, kde, jak se zdá, jen někteří jedinci a skupiny z pozice moci určují ostatním, co je považováno za vzdělávání a co znamená svoboda.

Martin Chvosta, zakladatel Svobodné lesní mateřské a základní školy Ráj, vypráví o své cestě k založení této školy, o jejím zapsání do rejstříku ministerstva, ale především o tom, jak se při organizaci školy dozvídal, jakým způsobem státní instituce vymezují svobodu v učení, jak zaměstnanci školského systému vnímají a respektují odlišné potřeby jednotlivců a jak vynucují své představy o tom, co je správné.

 

Přihlásíte dítě k povinné školní docházce? Anonymní otazník pro rodiče

Odkazy a zmíněné zdroje:

Web školy Ráj https://www.svobodnalesniskola.cz

Článek o tom, zda je povinná docházka porušením práva na vzdělávání a omezením osobní svobody Právní mýty ve vzdělávání: Svoboda myšlení a právo na vzdělání – spíš iluze?

Článek o lidských právech Patří koncept lidských práv do rukou států?

 

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Přihlaste se k odběru
Oznámení
guest
0 Komentáře
Inline zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
0
Těšíme se na vaše názory! Můžete komentovat...x